Czy jesteś gotowy na nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC?

Widzowie kilku największych stacji telewizyjnych mogą już zobaczyć dwa spoty informacyjne na temat nowego standardu naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC. To kampania społeczna „Gotowi na DVB-T2?” przygotowana przez Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z nadawcami telewizyjnymi, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Kampania pomoże telewidzom przygotować się do nowego standardu nadawania, który w poszczególnych regionach będzie wprowadzany już od wiosny 2022 roku. Po wszystkich zmianach odbiór programów w starym formacie DVB-T nie będzie już możliwy. Dlatego wcześniej trzeba być gotowy na nowy standard nadawania i sprawdzić swój sprzęt lub kupić odpowiedni do tego odbiornik.
Pierwszy spot skierowany jest do osób planujących zmianę odbiornika na nowy. Przypomina o sprawdzeniu, czy kupowany sprzęt będzie odbierał programy nadawane w w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Drugi film skupia się na zaletach, jakie daje nowy standard telewizji naziemnej, czyli m.in. większej ofercie programów oraz lepszej jakości obrazu i dźwięku.
W ramach kampanii ruszył także serwis informacyjny gov.pl/cyfrowaTV. Można tam znaleźć aktualności oraz teksty informacyjne i poradniki związane z najnowszą telewizją DVB-T2/HEVC.
Źródło tekstu: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów