Polska i świat wybierają telewizory marki Samsung

Polska i świat wybierają telewizory marki Samsung QLED

Polska i świat wybierają telewizory marki Samsung Samsung

W Polsce sprzedaż telewizorów QLED jest dwa i pół razy wyższa niż modeli w technologii OLED. Dane podsumowujące pierwsze półrocze dla rynku telewizorów jednoznacznie wskazują mocną pozycję firmy Samsung – zarówno w naszym kraju, jak i w ujęciu globalnym. W tym okresie udział producenta w światowym rynku telewizorów pod względem wartości stanowił aż 31,3%. Pierwsze sześć miesięcy 2020 roku pokazało także, że Polacy najczęściej wybierają telewizory marki Samsung.

  • Samsung od 14 lat jest globalnym liderem na rynku telewizorów. W pierwszym półroczu 2020 roku osiągnął 31,3% udziału w globalnym rynku telewizorów w ujęciu wartościowym.
  • Polacy najczęściej wybierają telewizory marki Samsung. Po pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku firma ma ok. 25% udziału ilościowego i ok. 32% w ujęciu wartościowym.
  • W drugim kwartale światowa sprzedaż telewizorów QLED wzrosła o 28% względem analogicznego okresu w 2019 roku.
  • W Polsce w pierwszej połowie roku sprzedaż telewizorów QLED była o dwa i pół razy (176%) wyższa niż modeli w technologii OLED.

Biorąc pod uwagę wolumen dostaw, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów osiągnął w pierwszej połowie br. roku 20,7% i 31,3% wartościowo. Jak wynika z danych firmy Omdia (dawniej IHS Markit), Samsung, który od 14 lat jest niezaprzeczalnym liderem rynku, dostarczył w tym okresie 19,07 mln telewizorów, w porównaniu z 19,02 mln telewizorów z roku poprzedniego.

Także w Polsce telewizory marki Samsung są najczęściej wybierane przez konsumentów. Polacy nie tylko chętnie kupują telewizory Samsung, ale także je rekomendują. Z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że telewizor Samsung poleciłoby 67% Polaków w wieku 18 – 65 lat. To efekt ciągłych innowacji, których celem jest zaspokojenie potrzeb widzów w szybko zmieniającym się świecie.

Telewizory QLED na topie

Pierwsza połowa 2020 roku to także mocny wzrost popularności telewizorów w technologii QLED. Ten trend widać też w Polsce, gdzie sprzedaż telewizorów QLED była o dwa i pół razy wyższa niż modeli z ekranami OLED.

Przed trzema laty Samsung, jako pierwszy producent, wprowadził do sprzedaży telewizory 8K. Aktualnie dostępna trzecia generacja obejmuje dwa modele, Q950T i Q800T. Od 2018 roku Samsung z powodzeniem rozwija zastosowaną w telewizorach QLED 8K technologię poprawy jakości obrazu, czyli Inteligentnego Skalowania, która bazuje właśnie na AI. Dzięki tej innowacji dziś już ponad 100 tys. polskich widzów ogląda ulubione filmy w jakości możliwie bliskiej 8K lub 4K.

Telewizory QLED cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ łączą szereg cech ważnych z punktu widzenia konsumentów, zarówno w ujęciu technologicznym, poprzez design, aż po doświadczenia z codziennego użytkowania. Za wysoką jakość obrazu odpowiadają m.in. kropki kwantowe (Quantum Dot), dzięki którym telewizor oferuje 100% Natężenie Kolorów, zawansowane Procesory Quantum oraz technologia Inteligentnego Skalowania do jakości 4K lub 8K.

Wrażenia to nie tylko obraz, ale także dźwięk, który w telewizorach QLED jest coraz doskonalszy. W tym roku możliwości audio wspierają funkcje, takie jak Dźwięk Podążający za Obiektem, Aktywny Wzmacniacz Głosu czy Q-Symphony, czyli unikatowy system nagłośnienia, który wykorzystuje głośniki telewizora i soundbar. Wizualne dopełnienie stanowi Bezgraniczny Ekran, który w połączeniu z minimalistycznym designem podstawy pozwoli wejść do filmowego świata bez ograniczeń. Z kolei po zakończonym seansie Tryb Ambient przemieni czarny ekran w telewizora w element wystroju idealnie dopasowany do wnętrza.

Źródło tekstu: Samsung Polska

%d bloggers like this: