Siódemka dołącza do czołówki największych kanałów telewizyjnych BIG5

Siódemka dołącza do czołówki największych kanałów telewizyjnych BIG5

Siódemka dołącza do czołówki największych kanałów telewizyjnych BIG5 TVN Discovery Polska

Kanał TVN7 (Siódemka) zalicza się obecnie do grona największych stacji telewizyjnych w Polsce. Tym samym, czołówka kanałów ogólnopolskich, określana dotychczas mianem BIG4, poszerzyła się o kolejnego, równorzędnego gracza.


Stacja TVN7 – wraz z TVN, Polsatem, TVP1 i TVP2 – współtworzy nową czołówkę kanałów ogólnopolskich – BIG5. W komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16-49 udział stacji w okresie marzec-czerwiec 2020 wyniósł 4,9% w prime time. Wiosną i latem tego roku stacja odnotowała aż dwucyfrowy wzrost oglądalności (średnich udziałów i ratingów) w kluczowych pasmach.

Pogłębioną analizę wyników oglądalności stacji i jej najważniejszych pozycji programowych zawiera opublikowany dziś przez Biuro Reklamy TVN Media raport podsumowujący wyniki największych stacji ogólnopolskich. Opracowanie można pobrać na stronie internetowej www.tvnmedia.pl/raportbig5. Przedstawiono w nim dane telemetryczne wzbogacone o perspektywę przedstawicieli rynku mediów i reklamy: domu mediowego Mediabrands, agencji badawczej Nielsen, kierownictwa stacji TVN7 oraz Biura Reklamy TVN Media.


Tej wiosny TVN7 odniósł największy sukces na rynku telewizyjnym w Polsce. Dokonaliśmy niemożliwego i przekroczyliśmy 5% udziału w grupie komercyjnej jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki. Osiągnęliśmy najwyższe wyniki oglądalności w historii stacji, pozycjonując się w gronie kanałów o największym zasięgu i widowni, budując mocną pozycję wśród młodszych grup widzów.” – mówi Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7.

Eksperci wskazują w opracowaniu na kluczowe czynniki sukcesu stacji, zwracając uwagę na przemyślaną, metodycznie realizowaną strategię programową i udany rebranding marki.


„Spójność pomysłu i konsekwencja w jego wdrażaniu na pewno są wielkim sukcesem Grupy TVN w projekcie rebrandingu TVN7. Ramówkę oparto na generujących stabilną (i znaczną) widownię pasmach filmowych, ale zarazem wprowadzono nowe formaty stające się „wizytówką” zmian: „Big Brother”, „Hotel Paradise”. Dzięki temu Siódemce udało się zwiększyć udział wśród całej widowni, a także zmienić profil wśród młodszych widzów.”komentuje Piotr Borusiewicz, TV Director Mediabrands.

Raport Biura Reklamy TVN Media jest również źródłem wiedzy na temat nowych trendów na rynku telewizyjnym i zmieniających się oczekiwań widzów.


„Obserwujemy w danych wyraźne wyodrębnianie się kanałów ogólnotematycznych średniej wielkości, które doświadczają stabilnego wzrostu udziałów, zmniejszając dystans do tzw. Wielkiej Czwórki  i jednocześnie mocniej wyróżniając się na tle licznych mniejszych kanałów.” komentuje w raporcie Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive Nielsen.

TVN7 jest 5. największym kanałem pod względem zasięgu, porównywalnym z TVP1 i TVP2. Naszym celem jest dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20 – 39 lat. W obszarze zachowań musimy adresować ich przyzwyczajenie do większej wolności wyboru, stąd  produkcje od razu miały w zamyśle eksploatację treści w świecie digital.  Bardzo dobre efekty tej strategii widać w wiosennych wynikach oglądalności oraz popularności na Playerze.”podsumowuje Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV w Biurze Reklamy TVN Media.

Źródło tekstu: TVN Discovery Polska

%d bloggers like this: